janenannekescandinavie.reismee.nl

Noorwegen

donderdag 23 juli 2015
Deze morgen was regenachtig, de bergen zag je niet zo laag hing de bewolking. Na het ontbijt zijn we vertrokken vanaf camping Granmo, van daar hebben we een stukje E6 genomen en zijn verderop een kleinere weg op gegaan binnendoor, de weg grootte zegt niets hier ze zijn allemaal even breed of smal zelfs de E wegen. Hier kreeg je weer de steile hellingen van soms 12 % met haarspeld bochten en steile afdalingen. maar met mooie vergezichten of uitzichten in diepe dalen. Sommige grote stukken bos zijn bezaaid met het Rendierenmos, dat bij ons veel in kerststukjes wordt verwerkt. Bij de Sohlbergplassen gestopt voor een mooi lookout punt over het meer en de bergen. Na een half uurtje rijden lagen er weer schapen op de weg en je mag er 80 km/h en die dingen bleven nog liggen ook dus moesten we er langs heen zig zaggen. Dit was dan ook de Rondane Touristische route, we zaten hoog met slinger wegen. Aan het begin van de middag kwamen we aan op de Lillehammer Turist Camping, na wat gegeten te hebben zijn we naar het centrum gelopen waar het flink druk was. Lillehammer heeft in 2016 weer de Olympische Winterspelen. Terug op de camping hebben we nog even buiten kunnen zitten maar later aan het begin van de avond heeft het even fink geregent. Morgen willen we naar de Olympische ski schans waar je met een stoeltjes lift naar boven en van het uitzicht kan genieten.

Bas & Lenie

Veel plezier morgen met de tocht naar boven,hebben wij toen ook gedaan.
Waren jullie ook nog in Hamar ?

Marrie

je komt ze ook overal tegen he, die Schapenkoppen hi,hi.

Jan en Anneke

Nee Lenie, daar zijn we niet geweest. Maar het is hier allemaal mooi.

jan&Lijnie

jammer van het weer maar alleen al het rijden in Noorwegen is al een belefenis. Moeders heeft de kaart ontvangen daar voor dank. In het gips gaat het wel redelijk. Nog fijne dagen.