janenannekescandinavie.reismee.nl

Noorwegen

Zaterdag 18 juli 2015

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen en zijn daarna naar een groot winkelcentrum gereden in Bodo. Daar wat boodschappen gedaan en zijn verder gereden over een stukje #80 en kort daarna de # 812 op, een binnenweg zeg maar. Leuk rijden weinig verkeer en wat klim en daal werk met haarspeld bochten. Ook hadden we op deze route weer tunnels en mooie bruggen, bij een brug over een kolkende rivier waar het water een en al draaikolk was. Daar gestopt voor nog wat foto's. En heel veel schapen op en langs de weg, ze liggen soms gewoon op de rijbaan. En toch zie daar geen shorma tentjes in de buurt. Om een uur of drie reden we en zagen we vanuit de berm links een eland de weg op lopen, er kwamen er nog twee achteraan. Anneke zat met het fototoestel op schoot dus die heeft gelijk foto's gemaakt. Een met een prachtig gewei. Even later liepen ze op een mooi open stuk, dus schieten maar. Foto's hoor. Ze bleven mooi staan, toen ik te dicht bij kwam gingen ze het dichtere struikgewas in. Wij weer verder en vier minuten later zagen we er weer twee aan de overkant van een plas. Kon mooi vanuit de auto met de telelens foto's maken, maar ze bleven naar je kijken. Toen kwam er Noorse auto die stopte en een man kwam naar ons toe, bleek een Nederlander te zijn,die had ze zelden zo dichtbij gezien. Toen dachten ze ja drie hollanders, we gaan er van tussen. Weg waren ze. Zo zie je al die tijd in Zweden en Noorwegen alleen heel veel bordjes van elanden en binnen een paar minuten zie er vijf. Daarna reden we de E6 op en zijn gestopt bij het Junkerdal nationaal park en staan nu op een camping daar in de regen, maar met internet.

Marrie

Ha,ha, hoe kunnen ze nou van jullie Schrikken. Twee rasechte en de liefste dierenvrienden, maar ja ze zagen natuurlijk wel, dat jullie Vreemden zijn. Dus toch maar meer smöre-brood ????geniet ervan.X

André

Klink allemaal erg mooi jullie camper-toer.
Foto's erg mooi.

Geniet verder en weer een veilige thuiskomst.

Jan en Anneke

Zal wel lukken Dre.