janenannekescandinavie.reismee.nl

Noorwegen

Vrijdag 17 juli 2015
Na vanmorgen vuil water geloosd en vers water ingenomen te hebben zijn we naar Moskenes vertrokken. We waren net 10 minuten aan het rijden toen we 2 elanden zo'n 20 mtr. van de weg zagen lopen. Gelukkig had een bus ze ook gezien dus die was gestopt. Langs de E10 had je ook het Viking museum , met een heel mooi gebouw van hout met er binnen alles over de Vikingen hoe ze leefden. Zo was er ook een knul uit Nederland die daar vakantiewerk deed en als hobby leer bewerken had, hij zei dit is leuker dan vakken vullen. Zo waren er meer mensen die bv. hout bewerking deden of aan het weven waren. We hebben daar ook nog zo'n 1,5 km gelopen naar een Vikingschip dat ergens beneden in het water lag en we ook weer 1,5 km terug berg op moesten. Na wat gesnackt te hebben daar, zijn verder gereden met af en toe een stop voor mooie uitzichten. Ook hebben we mooie bruggen en tunnels gehad. De wegen zijn hier soms bar slecht met gaten en scheuren. We staan nu 17:15 uur in de eerste lane voor de boot van 19:30 uur naar Bodø. Als het goed is zo'n drie uur en drie kwartier varen. Op het ogenblik regent het hier en dan is het weer even droog. Om zeven uur vanavond gingen we de boot op en om kwart over elf meerden we aan in Bodo. Er was wel een flinke deining maar we waren niet zeeziek geworden gelukkig. Het weer is hier beter dan op de Lofoten, helder met wat lichte bewolking. Daar staan we nu op Camping Bodøsjøen. Half twaalf en nog steeds licht. Morgen gaan we de stad verkennen.

Marrie

Nee Jan, jij word toch niet zeeziek, 'n Marinier in hart en nieren, met echte zeebenen????????