janenannekescandinavie.reismee.nl

Noorwegen

Maandag 13 juli 2015
Vanmorgen lekker uitgeslapen en zijn na het ontbijt vertrokken vanaf de Alta River Camping naar het Alta Museum net buiten Alta. Hier waren ook van die rots-tekeningen te zien, deze zijn zo'n 3000 tot 6000 jaar oud. We hebben daar een wandeling over het park gemaakt van 3,1 km. Gisteren hadden we een slechte wifi verbinding zodat ik er geen foto's op heb kunnen zetten van het weekend. Dit even ter info. Na Alta zijn we verder gereden via E6 waar er op sommige stukken flink aan de weg gewerkt werd. En al die tijd rij je langs de fjorden, ga je stijl omhoog en naar beneden met mooie uitzichten. We zagen ook nog twee Elanden, maar die waren een paar honderd meter ver in zo'n drassig land, en div. rendieren, maar je kan niet stoppen zoals in Canada, je heb aan een kant vangrail en aan de andere kant een schuine berm of aan twee kanten een schuine berm. De wegen liggen allemaal verhoogd, kunnen ze makkelijker de sneeuw kwijd zeker. Dit was in Zweden ook zo. Nu hebben we een stop gemaakt bij een camping in Rotsund. Geen Wifi.

Dinsdag 14 juli 2015
Vandaag vertrokken rond 08:15 uur van camping Rotsundelv in Rotsund richting Narvik, div. stops gemaakt voor uitzicht op de Fjorden en voor koffie en thee. Heel veel elanden gezien, op de borden onderweg, maar nog niet dichtbij. Ook veschillende roofvogels gezien. Gisterenavond op de camping hoorden we een helicopter laag vliegen, bleek dat ze de hoogspanningskabels aan het controleren waren. Zit er een mannetje met z'n voeten buitenboord te controleren of de draadjes nog vast zitten zeker. Zo maak je nog wat mee. We hadden gezien dat je met een kabelbaan naar boven kon in Narvik en deze was het hele jaar door geopend. Kom je daar, mis gesloten. Na wat boodschappen gedaan te hebben zijn we maar terug gereden naar de E10 de weg naar de Lofoten waar we nu wild camperen net buiten Herjangen aan een doodlopende weg, dus rustig. Bij Narvik zijn ze bezig met een brug te bouwen over de Herjangsfjord naar de Lofoten en ook zijn ze bezig met nieuwe tunnels op de E6 net voor Narvik. Morgen richting Svolvær, daar heb je een grote camping met van alles, misschien voor een paar dagen. We zullen zien, want ik moet nog aardig wat foto's kwijt op reismee.

Marrie

Wat zijn jullie toch Aktief zeg, en wat 'n ontdekkingen weer. Als ik naar Appelscha kom, wil ik heel graag die Mooie Panorama's zien, veel plezier verder, liefs Mar ????????????????