janenannekescandinavie.reismee.nl

Noorwegen

Dag 11 zaterdag 11 juli 2015
Vanuit Kautokeino zijn we vermorgen vertrokken richting Karasjok waar we een Såpmi Park bezocht hebben, Såpmi's zijn het orginele Lappen volk. Ze liepen daar in die mooie gekleurde klederdracht. Ook kon je zien hoe ze leefden in tenten en hutten. Na nog wat boodschappen gedaan te hebben in Karasjok zijn we richting NordKapp gereden. Onderweg hebben nog wel rendieren gezien en een kuddde schapen dat de weg over stak. Daarna door een 6870 mtr. lange Nordkapptunnel met een hellings persentage van 7 % omlaag en omhoog. Daarna nog 3 tunnels van 190 mtr. tot 4440 mtr.. In Honnigsvag lag een groot cruiseschip, dus we waren al bang Eric. En ja hoor ze waren er. Gelukkig niet zo veel. Er waren meer Italianen en Duitsers aan boord. Helaas toen we bijna boven waren op de Nordkapp zaten we in de laag hangende bewolking, dus mist. En koud, het was daar maar 5°C. En bij het monument, het was 18:30 uur, een drukte natuurlijk, we hebben het geprobeerd om alleen een foto te maken van een van ons, lukte niet. Hebben binnen rondgekeken en zijn in de camper gaan eten. De andere morgen,

zondag 12 juli, zijn we om half zeven opgestaan en naar het monument gelopen, en nu was de mist nog erger maar er waren toch 5 personen. Aan een jongen hebben we gevraagt of hij een foto van ons wilde maken. We zijn na een ontbijtje weg gereden van de camperplaats daar in dichte mist, nog geen 50 mtr. zicht. En hoe verder je naar beneden kwam hoe lichter het werd. toen we op de weg naar Alta zaten ging het zonnetje schijnen dat was toch wel lekker hoor. We staan nu op de Alta River Camping, aan de Alta Rivier. Vanavond een lekkere wandeling gemaakt van zo'n anderhalf uur. Morgen gaan we richting de Lofoten met nog wel een tussenstop ergens halverwege.

Marrie

Anneke en Jan, ik vindt het zo knap wat jullie allemaal doen. Zo saampjes in de vreemde, en wat jullie allemaal meemaken In een woord Geweldig!!! Veel plezier verder, en mooie momenten, en Panorama's. Lieve groetjes van mij.

jan&Lijnie

nu komt het mooiste stuk, de Lofoten. neem je tijd. groeten Jan&Lijnie

Eric & Carin

Jammer van de mist , en gelukkig dat er niet al te veel Japanners rondliepen....zit er wel een verwarming in de camper ? Of ben je begonnen met het opstoken van het interieur ? Hahahaha , veel plezier verder !