janenannekescandinavie.reismee.nl

Noorwegen

Dag 10 vrijdag 10 juli 2015
Vertrokken vanmorgen na het ontbijt vanuit Camping Gallivare om ca. 08:30 richting de Finse grens.Onderweg div. stops gemaakt, o.a. bij Lappeasuando een dorp in tweeen gedeeld door de Kalixalven Rivier. Rond 14:15 uur reden we Finland binnen, een half uurtje later liep er voor ons op de weg een rendier met een enorm groot gewei. Het bleef zo een tijdje voor ons uit lopen en wij met alarm lichten aan er achter. Even later kwam er een camper van de andere kant maar die had het ook al gezien. Druk is het niet op die wegen, we reden uren zonder dat er iemand ons inhaalde af en toe kwam er een auto van de andere kant. Je kan dan rustig rijden met een gangetje van 70/80 km op een weg waar je honderd mag. Verderop kwamen we door het Pallas-Yllastunturi National Park waar we bij het meer gestopt zijn. Om even over vieren reden we Finland weer uit en kwamen Noorwegen binnen en een uur later zijn we op Camping Suophatjavri in Kautokeino gaan staan voor de nacht, we staan aan het Kautokeino meer. We hebben geen wifi dus ik hoop morgen We hebben daar nog lekker buiten gezeten en ik heb er geprobeerd om er een visje te vangen maar helaas. Morgen rijden we via Karasjok naar de Nordkapp.

Agnes

Op 1 dag Finland binnenrijden, uren later weer uitrijden en in Noorwegen terecht komen. Dat maakt niet iedereen mee ;-) Globetrotters zijn jullie. Geniet samen. liefs van ons. xxx