janenannekescandinavie.reismee.nl

Zweden/Lapland

Dag 9 Donderdag 9 juli 2015

Nadat we vanmorgen rond 08:00 uur uitgecheckt hadden op de Ansia Camping in Lycksele, reden we de 365 uit richting Jokkmokk. Al gauw kwamen we het eerste rendier tegen langs de kant van de weg en even later, we zaten net wat te eten langs een meer toen we er weer een zagen lopen. Ze komen wel dicht langs de weg. Dit was de E45 maar een gewoon een twee baans weg waar je 100 km mag rijden. Bij Jokkmokk gingen we de poolcirkel over, dus daar ook even een certificaat gehaald en wat foto's gemaakt. Na een uurtje rijden kwamen we weer een stuk of zeven rendieren tegen aan de linker kant van de weg en die gingen oversteken net voor een camper, gelukkig had die man ze op tijd gezien. Bij de waterval van Harsprangsfallet nog een wandeling gemaakt en doorgereden naar Callivare waar we op Camping Callivare staan met stroom en internet. Onderweg hadden we af en toe een regen bui, nu schjnt lekker het zonnetje. Sinds Lycksele is het ons opgevallen dat het niet donker wordt s'nachts, maar we hebben een goed bed dus we slapen zo. Af en toe werd er tijdens het rijden geseind naar ons en bleek de linker koplamp stuk te zijn. Hebben in Arvidsjaur getankt en gevraagt waar er een garage was, deze was net buiten het dorp en het licht is vakkundig gemaakt. Had het niet zelf kunnen doen, om er bij te kunnen moest er het een en ander weggehaald worden. Morgen rijden we naar Karasjok in Finland.

Carin & Eric

Heel veel plezier daar in het hoge noorden. Geniet er lekker van.
xxx

Diny en Wim en Ida

Er lopen er daar meer dan hier op de Veluwe.
Geniet zoveel je kan .
Groetjes uit Wiesel.

Bas & Lenie

Wat een leuke verhaaltjes over jullie reis en ook mooie foto's,geniet van jullie reis.

Marrie

Zoooowww, niet 1 maar 8 Rendieren, dan is vast de Kerstman in de Buurt ????????????????

jan&Lijnie

super, genieten