janenannekescandinavie.reismee.nl

Zweden

Dag 8 woensdag 8 juli 2015

vanmorgen was het bewolkt maar droog, later, we wilden net op de fiets stappen om naar het centrum te fietsen, begon het te miezeren. Hebben toen in de camper koffie en thee gedronken en zijn een half uurtje later naar het centrum gereden. Bij het tourist informatie centrum was een museum over bosbouwmachines, daar nog even gekeken en zijn nog bij het Lapland Hotel de berg op geklommen voor een mooi uitzicht over het water en de stad. Nu schijnt lekker het zonnetje, het is 15:00 uur, zitten bij de camper met een lekker glaasje rose. Ergens op de wereld is het borreltijd, toch!!!
Vandaag was het een beetje een rustdag en wasdag, beetje fietsen. Oja ik was nog vergeten te vertellen dat we in Pokkaberg bij de bevers kennis gemaakt hebben met de Zweedse mug. Beetje dom van ons want je ga ook niet in korte broek het Fochterlooerveen in. Nu hebben we ook de beroemde Zweedse Jungle anti mug. We gaan het zien. Vanavond was er ook nog een rommelmarkt op de camping dus daar wilde Anneke wel naar toe, gelukkig niets gekocht. Morgen rijden we naar Gallivare.