janenannekescandinavie.reismee.nl

Zweden

Dag 4 zaterdag 4 juli 2015
Vanmorgen om ca. 09:00 uur vertrokken van de First Camp camping in Malmö met prachtig weer. Moesten eerst een stukje snelweg van 23 km rijden, daara konden we op de binnenwegen genieten van de mooie natuur. Veel dieren hebben we nog niet gezien, het eerste wild wat we tegen kwamen was een dood hert langs de kant van de weg, prachtig van kleur maar helaas. In Höör hebben we in de plaatselijke supermarkt wat boodschappen gedaan en zijn via Växjö verder gereden met natuurlijk div. stops voor koffie en thee. We hebben de camper ergens in het bos geparkeerd en hebben een lekker stokbroodje gegeten. Want zaterdag is bij ons nog steeds stokbrooddag net zoals vrijdags Pizzadag is. Bij het Hyltena meer gewandeld en gezeten, waar we wel een bonte kraai hebben gezien en die zie je in Nederland niet veel. Bij Linkoping hebben we de camper geplaatst op een camperplaats bij het Flygvapenmuseum. Daar zullen we morgen een bezoekje brengen.

Dag 5 zondag 5 juli 2015
Na een heerlijk onbijt buiten, de temperatuur was lekker, zijn we naar het museum gelopen. Een mooi museum, net zo iets als in Soesterberg. Ook nog nieuw en waar veel millitaire vliegtuigen staan en hangen van oud tot modern. rond 13:30 uur zijn we vertrokken in noordelijke richting, door bergen en dalen, onderweg zagen we nog een eland bij de bosrand maar konden niet stoppen, na een paar stops kwamen we om 17:45 aan in Pokkaberg waar we een camperplaats vonden bij een B&B/camping. De eigenaren waren Nederlanders dus dat was wel toevallig, hij kwam uit Rotterdam en zij uit Duitsland maar sprak perfect nederlands. De camper aangesloten op stroom en daarna heerlijk gegeten. Op advies van hem zijn we een eindje gaan wandelen naar een water achter de camping met de mogelijkheid dat je bevers ziet en inderdaad we hebben ze gezien. Twee volwassen bevers, een die met een tak vol bladeren aan het zwemmen was. De ander konden we een heel eind volgen langs het water. Na een uurtje of ander half waren we weer terug. Nu nog even buiten zitten en dan maar het mandje in. Omdat we zomaar op camperplaatsen staan is er niet altijd WiFi.

Dag 6 maandag 6 julli 2015
Deze dag begon heel anders dan de voorgaande, grijs en regen. Het heeft dan ook heel de dag geregend. Vertrokken rond 09:00 uur uit koppaberg richting Söderhamn, weer door bergen en hellingen van 7 en 8 %, langs de weg in de bermen kilometers lang allemaal Lupines in allerlei kleuren. Via Bollnäs kwamen we in Söderhamn waar we bij de Mac wat gesnackt, berichtjes verstuurd hebben en verder gereden naar een camping voor de nacht. Nu staan we in Enånger op een camping waar we wel stroom hebben maar geen WiFi. Maar het is wel droog geworden eindelijk. Morgen naar Lycksele.

jan&Lijnie

gaat goed geniet er van. PS mijn moeder is gevallen en bovenbeen gebroken. Is niet operabel en moet nu 3 maanden in bed liggen. Groeten Jan&Lijnie