janenannekescandinavie.reismee.nl

Noorwegen

Vrijdag 24 juli 2015
Het was vanmorgen mooi weer, zijn na het ontbijt gaan wandelen langs een meer, Lågen, bij Lillehammer dichtbij de camping. Toen we terug waren hebben we eerst koffie en thee gedronken,zijn daarna naar het Olympisch Park gereden en met een skilift omhoog gegaan naar de top van de skischans. Hier had je een mooi uitzicht over de schans en over de omgeving van Lillehammer. Er waren nog springers aan het trainen op de kleine schans die er naast ligt. Je kan ook de trappen nemen met zo'n 936 treedjes. Dan is het toch wel hoog hoor als je daar af moet springen, maar die gasten doen dat al als ze net kunnen lopen denk ik. Begin van de middag hebben we Lillehammer verlaten en na een klein stukje grote weg hebben we een toeristische route genomen binnendoor, berg op en af, haarspeldbochten en slechte wegen. En ook weer schapen en koeien op de weg. Maar al de kopjes zijn nog heel. Via Hønefoss zijn we nu aangekomen in Hokksund, op camping Høkksund. Zo'n zestig km zuidwestelijk van Oslo. we hebben wel internet maar traag .Dit wordt onze laatste week morgen zakken we af naar Kristiansand, daar misschien de boot bestellen voor maandag naar Denemarken. Ik hoop morgen sneller internet te hebben en dan de foto's van de laatste dagen erop te kunnen zetten.

zaterdag 25 juli 2015
Vanmorgen vertrokken vanaf camping Hokksund met mooi weer. Zijn de #35 verder afgereden met weer bergen en dalen en haarspeld bochten richting Kristiansand. Op een gegeven moment moesten we de E18 op anders werd het teveel omrijden, dus de laatse 100 km konden we aardig opschieten op de snelweg ondanks de regen die aan het begin van de middag was gaan vallen. Dit is de eerste weg die we hadden waar je op sommige stukken harder mocht dan 110 km/h. Rond drie uur waren we in Kristiansand, hebben de camper op een parkeerplaats gezet, 5 minuten lopen van het centrum. Er liepen allemaal gasten in uniform van schepen die in de haven lagen afgemeerd. Dit weekend is The Tall Ships Races 2015 in Kristiansand. Zijn naar de haven gelopen en zeilschepen gekeken uit heel de wereld, Polen, Rusland, Portugal, Engeland, Duitsland, uit Nederland lagen de Eendracht, de Oosterschelde, Mercedes, Europa en de Wylde Swan deze laatste komt uit Makkum. Even aan boord geweest en gevraagt of ze nog Beerenburger hadden, dus niet. Daar aan de haven vertrekt ook de ferry naar Hirtshals. Hebben daar geboekt voor maandagmorgen 06:45 en zijn dan om 09:00 in Hirtshals Denemarken.

Eric&Carin

Hahaha , en je weet zeker dat je geen drankprobleem hebt ? Of is je eigen Beerenburger al op ? We hebben hier nog een fles staan , zal 'm koud leggen voor eind van de week ! Geniet die laatste dagen er nog van , en voor straks een goede terugreis !